FIDEOS YAKISOBA


   Cursos ¨ Tallers ¨  Receptari

visita virtual a l'escola de cuina (video)  ¨ Tel. 93 727 37 16 - 665 966 039 

       CONTACTA




Els fideus Soba.


Ja sabeu que em dedico a la cuina Mediterrània. De vegades però, com bon mediterrani, cal experimentar i mirar el que fan a les altres cultures. De fet d’aqueta manera han nascut moltes costums que ara podem reclamar com a tradicions pròpies.

Sembla que soba, en japonès vol di pasta. Els fideus per fer el yakisoba son de fajol –blat sarraí- , Per la meva sorpresa els he trobat a la meva botiga de dietètica on compro habitualment. I el més curiós és que son ecològics. Magnífic!


Fer-los és senzill. El primer que s’ha de fer es tallar ceba, col i pastanaga a una juliana ben prima. La quantitat a plaer, com que és un plat lleuger en podem exagerar una mica.

Mentre tallem tot posem aigua mineral a bullir per coure els fideus. Els fideus couen en 8 minuts, així que saltegem a foc fort totes les verdures remenant tota l’estona. Un cop els fideus son cuits es pequen amb un colador i es van tirant sobre les verdures. Afegim salsa de soja i si voleu pimentón picant o bitxo. Unes voltes i a taula.

Tot i així, aquest recepta és massa bàsica. Jo l’he fet amb llagostins. Amb les verdures he posat 4 llagostins, que tot sabem que es passaran, també em de saber que donaran bon gust.

Sobre els llagostins, m’agrada macerar-los amb pell de llimona, unes gotetes de gingebre fresc, una raig de salsa teriyake i una mica de bon curri.

Només que hi poso el fideus sobre les verdures, tiro els llagostins remeno bé i tapo el wok.

Ahir vaig provar una variant: Quan les verdures eren al dente, vaig afegir una mica de brou i vaig tirar els fideus soba. Als 8 minuts tot era a punt. Els llagostins els vaig fregir lleugerament en una paella i els vaig afegir al moment de servir. Experimentant.


C. Borrell, Nº 9. Sabadell. Barcelona
Tel. 93 727 37 16 / 665 966 039

No hay comentarios: